Happy ForeVer

Happy ForeVer

Sunday, December 29, 2013

The Cooking Project

Assalam dear friends,

harini aku nak cerita ttg percubaan aku untuk baking cake and donut
almaklum bidang ni dah lama aku tinggalkan sejak beberapa tahun yg lepas
tak silap aku aktiviti baking ni aku buat time aku mula2 kawen dulu
mula2 kawen mmg suma smgt nak buat
konon nak tunjuk skill memasak depan suami
tapi.... bila dah dapat anak semuanya ke laut
(tapi itu untuk aku lah...)

so bila Inas skrg asyik request utk baking kek, cookies, muffin la etc etc
so aku rasa eloklah aku mulakan balik
terror and sedap tu mmg la tidak
tapi demi untuk Inas aku buat
at least dapat jugak aku spend masa dgn Inas
buat aktiviti bersama
so time aku cuti aritu (sebab abiskan cuti tahun)
me and my hubby tetiba plan nak ke Bangi lepas settlekan buku2 sekolah Inas
so masa kat Bangi terus ternampak kedai ni


mula2 aku kawen dulu, mmg aku pergi kedaini
tapi that time kat Chow Kit, maybe skrg dah ada branch kat Bangi
so aku pun beli lah barang2 baking wp aku x pasti kegunaan bahan2 yg aku beli tu
takpe balik nnti boleh tanye kepada yg pakar
so start weekend lepas aku ngn Inas sibuk dgn our cooking project
Inas siap bagitau en husband yg:

"Papa, I am very buzy with ibu to do cake"

Projek pertama is our donut
ha... ha... punye lah berjam2 aku ngn Inas buat donut ni
dari ptg sampai ke malam
mmg dengar mudah, Donut jer

"we all nak buat donut papa"

tapi bila buat kena menguli lah, nak tunggu doh mengembang la, menerap la etc
berjam2 dibuatnye, sampai Inas pun kata:

"Ibu lamanye kita buat donut dari petang sampai malam"

In fact ak yg sebenarnya slow, almaklum tak pernah buat
selama ni dok NGAP jer, if time anak dara dulu
time ke dapur aleh2 dah ada DONUT kat bawah tudung saji
that time was classic
after bertungkus lumus bejaya jgk we all buat DONUT
tapi ha...ha... nak kata menjadi tu, x yah lah nak cita
kira ada rupa DONUT dah cukup membanggakan
yg penting Inas sgt appreciate dgn apa yg we all buat 
wp bagi aku DONUT tu x seperti donut tapi
Inas tetap cakap

"erm, sedap Ibu"




then we had chochlate moist cake ari sabtu lepas
suma resepi follow resepi member aku
kena choose utk kukus cos oven aku non-function plus ni lah yg paling simple
member kata kukus lagi sedap, sbb kek akan jadi lagi moist
so finally we managed to do a cake!

apa pun both of us sgt enjoy dgn aktiviti ni
Inas sgt appreciate and we plan to do it again
Rasa sgt regret sbb all this while aku tak pernah
buat aktiviti macamni dgn Inas
padahal Inas sgt happy giler and sgt appreciate
actually rasa and rupa tak penting
yg penting is the time that we spent together!

-THE END-


No comments:

Post a Comment

sharing ideas