Happy ForeVer

Happy ForeVer

Sunday, May 18, 2014

kayu oh kayu si nasi kandar!

salam pagi ahad
arini bfast entah tuk berapa
kalinye kat kayu nasi kandar ampang jaya
almaklum ikut hubby yg suka sgt ngn mamak esp tea tarik (dia kata sgt beza ngn melayu "menarik" tea)
if dekat area umah we all akan makan mamak dekat kedai KM Corner
rasanye KM corner tu dah jadi top skrg kat area pandan indah tu, sama level ngn steven corner (halal ke?)

aku ni disebabkan gen "melayu" asli johor  so x berapa penggemar mamak la
selama kat kg dulu pun makan roti canai yg malay style (lembut and direnyuk2 camtu, bika dah masak)
kalau kecik2 mak buat sendiri roti canai guna dulang besar ditelangkupkan
so bila dilipat2 (ala2 lipat baju tu) akan keluar macam gelembung!
rasa sgt magic wei buat roti canai camtu
selalu if aku buat sebagai pengacau mak, sure gelembung2 tu akan pecahngn koyak
bila ada rezki lebih ayah ajak pergi pontian, and we all makan roti canai kedai mamak + makan mee goreng mamak
wah masatu rasa sgt heaven, sbb jarang dapat makan kat restoran kerusi macam bench lagi
ayah selalu kata "apa nak makan order aje"
we all selalu risau if ayah xde duit nanti
tapi dia kata "aku ada duit ko order je apa nak makan"
semua tu memory awal2aku bersama "mamak"
cuma utk roti canai dari dulu smpai skrg aku suka roti canai "tak garing"
tapi semua kedai mamak fail to adopt special request aku!!!

berbalik cerita kayu tadi..,,
all this while we all makan main bayar jer
arini hubby membelek bil kayu nasi kandar
bila tengok teh o ais ngn nescaffe tarik jer dah rm5.20!
ayam goreng paha sejuk rm5
maggie goreng ngn mihun goreng is rm6.20 each wei!

bukti :


giler kan bfast saje dah RM22.50 menyamai dgn mas kawen aku dulu!


seriously skrg makan and minum kat luar
sgt costly aku pun x tahu apa yg membezakan cara aku buat air/makanan dgn mamak style

esok aku nak try order benda sama kat KM Corner kita tgk berapa beza dia!
kayu oh kayu......!
happy sunday u all

~recommended to eat at home or alternatively support malay food~



No comments:

Post a Comment

sharing ideas