Happy ForeVer

Happy ForeVer

Sunday, August 24, 2014

gathering moments with the GENGs ~ a'fAMOSA rESORT meLAKA

dear geng
lately ni aku macam suka pulak memblogging
nampak sgt bosan dgn benda2 yg biasa aku buat seharian
so bila ada gambar2 kat phone and kebetulan storage dah penuh
baik aku store kat blog aku pulak
at least refresh balik memori gathering

So gathering pertama adalah gathering kat A'FAmosa Resort Melaka
as usual aku la President projek ni
tak tau la napa aku passion sgt buat benda2 camni
so we all gathering 1 malam jer dekat A"Famosa Resort melaka on 31/5 aritu
dekat jer and lokasi fair tuk yg dtg dari johor and KL
 kitchen view dari dining table

              the pool

we all book 4 unit banglo which consist of 4 bedrooms. sewa satu banglo dalam RM500, so akan dibahagi dgn 4 family.
so type bilik mmg mixed antara QB,KB, SB and Super Single.
tapi mmg konpem bilik luas and muat at least anak-anak 3 orang kira selesa lagi,
bilik air ada 2, so satu bilik ada direct access each.
so far semua geng x kisah janji dapat berseronok, lagipun tido satu malam je
(bukan leh buat apa2 pun) ha ha
aktiviti pun penuh, if malam2 buta bosan boleh jer terjun pool.

few months b4 event, dalam bulan 2 mmg aku dah susun atur program, lantik jawatankuasa kerja and lancarkan tabungan utk trip ni.
bukan apa untuk meringankan beban kewangan masing2 and supaya setiap org akan contribute pada eventni. 
then sapa yg berminat we all extend one more nite dekat a'famosa apartment. book time matta fair bulan 3 so dapat la murah sikit,

jawatankuasa kerja ada 4 iaitu j/k bbq, j/k games, j/k bday party. and j/k minuman. so pengagihan tugas untuk setiap sorang dibuat and proses pengumpulan bajet serta barang2 tuk dibawa. penting sbb kalau tak setiap orang akan jadi tokey pasar malam bawak segala benda.
dengan anak2 lagi mmg konpem sesak napas dlm keta.

lepas buat budget costing utk penginapan dan makan-makan termasuk bbq so we come up dgn RM200/family.
hadiah exchange dalam RM20 camtu
pastu tuk cabutan bertuah adults and kids sesiapa leh donate barang2 2nd hand masing2 dgn syarat kena wrap.
kira berbaloi lah dapat mandi pool unlimited time and makan-makan semua.

petang lepas check in aktiviti rewang bermula, we all pilih umah yg dah ada extended kitchen.
so dikepalai oleh cik aya (bekas manager restoran kenny rogers)
aktiviti basuh ayam, pemerapan ayam, ikan seafood bagai dan membuat sos, salad dimulakan.

lewat petang, aktiviti bermula dgn games utk dewasa dan kanak-kanak.
aku lantik cikgu seni aka cikgu salwa sbg ketua.
bebudak mmg happy nak masuk esp bila ada hadiah, he he


               aktiviti sukaneka

malam je we all start bbq and exchange present to the geng and anak anak2
we all dah agreed yg lelaki geng memanggang he he
yg pompuan aktiviti menggossip
tema malam tu semua warna hitam and merah




makanan mmg banyak malam tu
so enjoy makan sambil bergossip
bermonopod and selfie welfie x dilupakan

pagi2 esoknya semua berkumpul
rumah banglo aku tuk aktiviti breakfast
sambil sesapa yg terjun pool dibolehkan
rumah aku masak nasi goreng diketuai oleh MAS
dia ni mmg expert la bab masak2
so we all bergossip lagi sambil makan
gathering seronok sgt wp cuma satu malam jer
apa pun insha allah kita akan buat aktiviti tahunan
tq geng for all your support to make this thing happen
sgt appreciate ~~~

~ by me, zila ~


                                                                our farewell photo
p/s anak dara depan sekali tu as usual anak dara aku ... ha ha ha





No comments:

Post a Comment

sharing ideas