Happy ForeVer

Happy ForeVer

Tuesday, December 16, 2014

Niyaz ~ alarm clock ibu

selamat malam semua, mesti ramai dah bermimpi sampai ke bintang
saya still berjaga, tadi masa tgh set alarm clock tru handphone..
terpikir perlu ke nak set alarm sbb NIYAZ memang dah jadi alarm clock aku tiap2 pagi?!!!
maybe dalam diri dia dah set tuk jadi wake up timer aku...
or maybe dia nak help ibu dia bangun awal...

so tiap2 hari akan bangun (terjaga.. actually) pukul 5 lebih oleh sbb NIYAZ
lps bangun akan membising dan kacau semua orang
aku pulak... stress jiwa akan marah dia balik
NIYAZ mmg x faham apa aku cakap 
tapi by reaction aku, dia akan menangis dan menangis....
sambil buat gaya "merayu" tuk selamatkan dia
kekadang kesian aku tgk dia kena marah
tapi nafsu aku mengatasi segalanya
ngantuk... penat... tensen...x cukup tidur etc
tapi.....apa salah niyaz?
maybe dia nak susu, x selesa, panas, sakit badan, sakit perut, mimpi buruk, takut etc etc etc
tapi aku x faham, apa pun sebabnye aku akan bangun kasi susu pastu bagi kat dia
then aku tido balik..... (sambil kerling2 kat dia)

cuma habit skrg, dia pandai pulak nak tgk ipad
layan utube "baby song" lama... sampai la aku bangun balik
or dia akn kacau aku balik and jerit "kakak" berkali2 bila ipad "hang" or dia tertekan ikon yg entah apa2
aku jgk silap ajar dia layan ipad and utube maybe as escapism tuk aku jaga dia
or x nak dia kacau kita, or nak buat dia x menangis, x meragam etc etc
selain aku, kakak dia yg addicted dgn ipad, yg intro ipad kat dia
bukak utube "larva" especially....
maybe sebab tu dia panggil aku, papa dia or ipad tu as "KAKAK"

erm... kita tunggu dan lihat jadual wake up timer niyaz esok pagi
and sama ada dia still layan rutin utube pagi2
maybe dia macam kita, ulang2 rutin yg sama hari2 sampai la dia boring.....
harap2 dia boring jadi wake up timer aku and layan utube....baby song tu...
tapi apa pulak rutin dia nanti???
ha... ha.... tunggu dan lihat
will update korang ye
till then good nite
and jgn lupa set alarm clock... he he he...



No comments:

Post a Comment

sharing ideas