Happy ForeVer

Happy ForeVer

Sunday, November 30, 2014

Putrajaya Urban City Run.... and Everly

Harini tetiba jer nak update draft post yang dah berhari2 tak disambung
almaklum... maybe semangat larian aku tuk WHITE RIBBON CAMPAIGN still berkobar2
b4 aku cita pasal larian aku pagi ni, better aku completekan post larian tuk MR papa
alkisah 30hb november lepas mr papa berjaya menamatkan larian PUTRAJAYA URBAN CITY RUN, 15KM tuuuuuu......
yang bestnya kalini bukannye streets running jer tapi termasuk berlari dalam taman, menyusur tangga, naik bukit etc etc etc
so nak buat macamana, next time b4 register sila lah buat kajian
almaklum nama pun "URBAN CITY"
dah la lepas PENANG BRIDGE haritu kaki mr papa sakit, so ni ditambah lagi larian yg agak mencabar he he he
aku mmg tak join sebab kena jaga anak almaklum larian di pagi ahad
kena lah bergilir2

as usual bila mr papa dah register larian kat putrajaya, aku terus dgn "nakalnye" proceed dgn booking.com
apa lagi duduk kat Everly lagi lah jawabnye
last we all pergi bulan april masa tu aku join larian MILO breakfast
kira ye EVERLY lah paling convinient tuk stay kalau ada running event kat putrajaya ni
rate dia pun still affordable


bilik still konsep yang sama, terlupa nak request 1 KB size, so depa nak bagi aku 2 Super single
nasib baik ada available rooms.... 

the sofa tuk lepak2 maybe buat baca novel ker apa ker
we all buat letak telekung, sejadah etc


toilet yg sgt menarik perhatian NIYAZ, grrrrr
dont"worry muslim and malaysian friendly ada water hose, he he (x yah la nak pakai cawan ker etc etc)

apa yang best time ni POOL dah boleh guna
last time we all pergi, POOL maybe dalam maintenance kot
so x dpt la nak swimming

ni adult infinity pool lah kononnye
cumanye aku terlupa nak bawak swimming muslimah attire aku! hu hu
time pool umah aku kena renovate/maintenance lah aku kaypoh nak swimming
masa elok jer, xde la pulak gatal2 nak swimming, ahaks

post sikit gambo preview swimming we all
dah xde apa nak buat time hubby gi berlari

we all gerak ke putrajaya awal pagi lagi
so sempat,ah menyinggah kat IOI CITY MALL
sajer jer menyinggah at least if org2 cerita aku dah tau dah
memang banyak outlet kedai2 kiranye kombinasi kedai2 kat ALAMANDA, JJ, SOGO etc etc
luxury butik yg mcm PAVI or KLCC xde
cuma kedai makan rasanye mcm banyak jer
pastu yg paling baru kat sini adalah ada ice skating rink dgn district 21 (wp aku x pasti apa benda nye, tapi ramai yg QUE)


utk ice skate pulak, dlm ramai2 penuh sesak kat situ, cuma ada 3 skaters jer yg dalam ice rink tu he he
lepas google, ianya adalah indoor theme park yg ada 11 attractions dalam tu mcm the maze, roller glider, sky trail, goPedal etc etc


bila tahun pulak la aku nak meng...ice skate ni, ahaks

then satu lagi, ada outlet yg home furnishing ala2 mcm kat IKEA
so ada 2 main kedai iaitu HomePro dgn Index Living mall
both didatangkan dari Thailand, so far ok la jugak 
bagi pompuan semuanye ok, semuanya nak beli.... ha ha
yg bagusnya ada disediakan free drink, air oren dgn skyjuice



ambik kesempatan ukur tunggu niyaz
ni dekat Index Living x silap

lepas gew hours dok meronda IOI CITY MALL
we all terus ke alamanda pulak, ha ha takpe next to EVERLY
hubby suka sgt duduk kat EVERLY ni due to its environment, sgt welcoming kita2 yg x berapa BERADA (prg marhaien)
ramai melayu, and rasa macam "feels like home"
ahaks, ada-ada jer, jgn jadi racist sudah
tapi memang betul. mostly yg stay ramai malays or maybe kebetulan ada wedding malay couple malam tu
hotel pun occupancy penuh, tup tup hubby terjumpa member dia yg  sajer2 dtg bawak anak2 dia lepak hotel and boleh mandi pool
so kiranye xde la aku "POYO" sgt kan..... nak gatal2 dok hotel ahaks
lepas abis melangak kat ALAMANDA, we all check in bilik
hubby lepas melelapkan mata, boleh pulak pergi ke ALAMANDA lagi
konon nak cari benda2 tuk larian esok, x tau lah apa yg x cukup
tup tup balik bwk "pisang sesikat" ha ha
malam we all lepak layan BOLA!
alhamdulillah menang, so semangat la hubby nak berlari esok wp kaki dah terhencut, grrrr grrrrr grrrr

awal2 pagi, hubby dah bangun and semangat nak pergi berlari
so sebab2 budak2 still tido jawabnye mmg hubby drive sendiri la
this time hubby x bawak penyokong, ha ha
dapatlah we all berbreakfast kat everly and ronda pool

layan dim sum, lepastu aku paksa makan bubur he he

lepas tu dia dah start nak membuli aku
jawabye makan cepat2 and meh la kita explore hotel jap gi

berselfie di swimming pool...


berselfie di bilik.....

lepas selfie welfie bagai, hubby pun call kata dah abis lari and berjaya bawak model, eh silap "medal"
alar.... memanglah guarantee dapat medal, ahaks
gaya dengki...
so sempatla hubby catch up for breakfast, dgn muka x malu aku pun join sekali lagi
alar.... minum2 ringan jer dgn wedges


muka sakit kaki kot, ahahahahah

tapi ni dia gambo yg sajer nak dengki kat aku!!!!!

fullamak..... gaya macam JUARA jer!!!!! ha ha ha
apa pun tahniah ye kerana berjaya menghabiskan halangan URBAN city awak

so insha allah kalau ada running event kat putrajaya, kita datang lagi kalau hubby izinkan la
almaklum dia kan dah macam perli jer "aik setiap kali running kena duduk hotel ker?"
ha ha ha, aku kata sajer jer la, terapi diri
ni dah malam buta ni semata2 nak menghabiskan entry ni
next time update lagi pasal larian aku pulak yer
WHITE ribbon run and walk @Padang MERBUK,
good nite and zzzzzzzzzzz
esok kerje wei!!!!

No comments:

Post a Comment

sharing ideas