Happy ForeVer

Happy ForeVer

Saturday, October 19, 2013

berkorban apa saja

salam korban utk semua
apa yg korang korbankan tahunni?
macam aku, byk jugak yg aku korbankan tahunni (termasuk raye posa aritu)
bukan korban banyaknye kambing or lembu
tapi korbankan diri tuk
satu : beraya di KL, x balik kg. hu hu
dua : x dapat makan ketupat rendang
tiga : x dpt berbaju raye
empat : takde gambor raye sefamily
lima : x bercuti kerja panjang
enam : x dpt sama ngn inas
tujuh :  dan lain2 korban diri yg x terhitung
walau apa pun di sebalik terkorbannya diri
ada jgk benda best time raye
antaranya :-













SATU : BAJU MELAYU BIRU UNTUK NIYAZ
ari isnin sempat singgah kat wisma yakin lps balik opis
gi kedai Bak
so rembat baju melayu biru kelabu ni RM50
saiz 0-1 tahun
pakai suar mmg gedeboh, tapi xpe korban raye punye pasal
org kedai kata, nnt boleh alter kat dia



















DUA : SEMAYANG RAYE @ MASJID NEGARA
wp x dpt semayang kat dewan bercarpet
bersyukur la dpt semayang kat ruang luar tu
tambah syukur sbb niyaz x meragam
wp dia dok confuse tgk ramai giler org berseragam putih (telekung)



















TIGA : DAPAT SALAM NGN PERMAISURI AGUNG @ RED CARPET 

jangan ingat kat anugerah artis jer ada red carpet
dalam masjid pun ada red carpet
laluan VVVIPP lah konon

sorry geng, aku x upload gambo permaisuri
sbb korang dah selalu tengok kan
so kasi lah chance tgk aku kat red carpet pulak.
ha ha ha

rsz_lontong_johor (1)

EMPAT : MASAK LONTONG DI PAGI RAYE
Punye la hebat, x sangka bagun pagi2 pukul 5
boleh terus ke dapur buat lontong
wp awalnye aku konpius antara lontong -vs- kuah lodeh
ah... sapa peduli, aku gak yg makan
berkat campuran resipi datin som (aka mak aku le) dgn resipi mat gebu
maka terjadilah lontong yg maha hebat tahunni
sorry geng, no photo lontong aku sbb takut kena gelak..
but if hubby makan bertambah kira SYIOK la lontong aku
yg kat atas tu lontong johor mat gebu
p/s sorry mat gebu ye.. but i follow ur recipe... kira menjadik la
sesapa nak buat lontong leh click web page mat gebu @ http://www.tiffinbiru.com/2013/06/lontong-johor-untuk-hujung-minggu.html
















LIMA : MAKAN LONTONG @ LAKE GARDEN
utk menambahkan feeling sedap makan lontong
we all decide makan lontong kat lake garden lps semayang
makan kat gazebo sambil tgk budak2 main gelongsor, buai bagai
utk mengelakkan korang kempunan + betul2 nak tunjuk yg aku masak lontong
tgk la gambo kat atas tu...
bukti lontong ku sedap..licin kuah..
ha .. ha... ha...

ENAM : GI BERAYA KAT RUMAH LIN @ HILLPARK HOMES 2, BTK, KAJANG
lama dah tak jupa lin
so bila dia call aku sbb dia kata mimpi pasal aku
terus tanpa rasa malu aku nak g umah dia
boleh gak merasa ayam masak merah dia
x sangka kawan aku sorangni rupanye berbakat masak
siap skrg bisnes popia nestum lagi
enjoy gi umah lin
tak tau bila lagi dapat jupa dia...
lin : best ah ayam masak merah hang
leh datang lagi ye..

TUJUH : ETC ETC ETC

basically raye korban we all sgt simple
tp still we appreciate
apa jua yg kita korbankan walaupun sekecil zarah,
moga ia mendapat keberkatan dari-Nya.
Amin
Selamat hari raya korban ye..




No comments:

Post a Comment

sharing ideas