Happy ForeVer

Happy ForeVer

Tuesday, October 15, 2013

senget & sengal

assalam di malam hari raye qurban
suasana skrg sunyi sepi
cuma kedengaran bunyi kipas siling and deruan motor mat rempit
aku skrg tgh kebosanan & keconfuse...san menunggu ketupat segera NONA aku yg x masak2
sejak 2 jam yang lalu
plan esok nak masak lontong
wp sebenarnye sat tadi aku keliru antara lontong vs kuah lodeh
ha ... ha... ha...
hentam saje la labu, janji boleh makan
yg pasti esok hari raye

balik ttg cita sengal & senget aku arini
di kala org ramai tgh bercuti and bebudak sekolah tgh syok tido
sbb sekolah pun off harini
aku still kena keje
tapi pagini aku mntk time off kejap sbb nak bwk niyaz cucuk
almaklum dah nak genap 3 bulan
so dgn excitednye aku and mr hubby prepare kan niyaz harini
pakai baju siap dedah paha lagi
mr vehicle boy today by M&S baby
muka aku pun konfiden giler ngn appointment cucuk arini
meh kita tgk sikit muka konfiden
alamak.. ni x berapa konfiden
muka niyaz pun cam blur..

try yg ni lak...

wokeh set, yg ni kira konfiden
niyaz pun dah tunjuk muka cuak
so kira conpem cucuk arini

kelam kelibut nak cepat, almaklum aku dah la selalu di bawah garis merah attendance 
so sepantas kilat ambik buku rekod niyaz and masuk dalam beg
mr hubby pun x tanye banyak sbb org kata kena la TRUST kat pasangan
so dia pun I FOLLOW jer lah

sampai2 klinik Ibu & Anak, kg pandan, suasana lengang
hurray, x ramai org and ada tempat parking
so dgn kasut baru oren menyala arini (yg dibeli di rantau panjang ala2 jelly bunny)
aku melangkah dgn konfiden ke klinik (wp spare tyre jelas nampak dai sisi)
sampai depan pintu klinik, mr hubby pun bukak buku rekod
then dia pun terkejut terus tergelak sbb terconfuse akan kesengalan we all 
tetiba tanpa suara, just gaya jer, tunjuk buku kat aku
bila aku tgk, haaa........17.11.2013
wakakakau, sapa lar yang hilang ingatan & buta huruf ni
adus....

mr hubby cuba nak buat muka kesian dia kat misi kaunter
tp oleh sbb saiz fizikal diri pun x berapa layak nak diberi simpati
maka we all kena la dtg balik 17th sbb takut x genap 3 bulan misi tu kata
ye lah niyaz lahir 15.7 then masa 2 bulan pun cucuk lewat sikit
so padan la muka we all
next time, buat2 la cek buku rekod anak ye
keh...keh...keh...
sekian cerita sengal & senget aku
harap menggeletek hati..
nak off api ketupat segera NONA (lantak la masak ke tak)
btw selamat sambut hari raye kurban
korbanlah apa2 je janji pengorbanan anda mendapat keberkatan
chow chin chau.......







No comments:

Post a Comment

sharing ideas